خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/06 - 16:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
زارعی:

تهدید ایران از سوی ترامپ قمارباز ناشی از ترس او از کشورمان است/ دولت و مجلس واکنش قاطع داشته باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است واکنش منفعلانه علی باقری در مصاحبه با CNN درباره ترور ترامپ، باعث شد ترامپ قمارباز به خود اجازه دهد ایران را تهدید کند که ناشی از ترس او بوده و مجلس و دولت نباید سکوت کنند.

مجتبی زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر ترور احتمالی خودش از سوی ایران و تهدید کشورمان، گفت: اخیرا علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در مصاحبه با فرید زکریا یکی از مجریان مشهور شبکه آمریکایی CNN در پاسخ به پرسش وی مبنی بر اینکه آیا شما در ترور ترامپ نقش داشتید و دوبار نیز آن را تکرار کرد، واکنشی منعفلانه داشت که باعث شد ترامپ چند گام جلوتر بیاید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به واکنش ترامپ بعد از این مصاحبه، عنوان کرد: ترامپ نیز بعد از این مصاحبه، در مصاحبه دیگری مدعی شد اگر پرزیدنت ترامپ را ترور کردند، ایران باید از روی زمین محو شود.

وی در ادامه به یادآوری حادثه ترور حاج قاسم پرداخت و گفت: گزارشگر سازمان ملل متحد بعد از ترور حاج قاسم به شورای حقوق بشر گزارش داد که این ترور خودسرانه بوده و تروری هدفمند و هوشمند محسوب می شود لذا جمهوری اسلامی بر اساس قوانین داخلی خود و منشور سازمان ملل حق دفاع مشروع داشت و می توانست در این خصوص اقدام لازم را صورت دهد اما دیدیم که بعد از موضع گیری انفعالی سرپرست وزارت امور خارجه در مصاحبه اش، ترامپ به خود اجازه می دهد چنین ادعایی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با انتقاد از انفعال دولت و مجلس در واکنش به این ادعای ترامپ که به نوعی ایران را مورد تهدید قرار داده است، عنوان کرد: وزارت امور خارجه، سخنگوی دولت سیزدهم، سخنگوی قوه قضائیه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید در این خصوص موضع گیری به موقعی می کردند و کمیسیون امنیت ملی و هیأت رئیسه مجلس نیز نباید سکوت کنند و واکنش لازم را باید صورت دهند.

وی در ادامه با اشاره به موضع قطعی رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه انتقام خون شهید حاج قاسم در هر زمانی قطعی است، گفت: طبق فرمایش رهبری در دیدار اخیر نمایندگان با ایشان، مجلس نباید در حوزه مسائل سیاست خارجی ساکت باشد لذا لازم است اقدام و برخورد به موقع صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ادعای ترامپ را از حیث روانشناسی سیاسی ناشی از شخصیت او دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که ترامپ قمارباز و تاجر است، ترس او باعث می شود چنین ادعاهایی داشته باشد لذا ما هرگز نباید در برابر چنین فردی ساکت باشیم تا به خود اجازه دهد گام دیگری بردارد و به راحتی علیه ایران سخن بگوید./

پایان پیام

  • کد خبر : 381054
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار